You are here:--Pembayaran Fasa 1 BR1M 2018

Pembayaran Fasa 1 BR1M 2018

Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dengan peruntukan kira-kira RM6.3 bilion akan diagihkan kepada kira-kira tujuh juta penerima di seluruh negara, bermula Isnin ini. Pembayaran Fasa 1 BR1M 2018 adalah mulai 26 Februari 2018 (Isnin) yang akan dibuat secara berperingkat.

Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah, berkata pengagihan bantuan itu akan dilakukan secara tiga peringkat. Penerima  boleh mula menyemak akaun bank masing-masing pada Isnin.

“Pengagihan akan diteruskan seperti sebelum ini, iaitu mereka yang layak akan menerima bantuan dalam tiga peringkat… maknanya, jika mereka layak menerima RM1,200, kita agihkan RM400 dahulu dan bakinya akan dimasukkan ke akaun mereka untuk fasa kedua dan ketiga,” katanya.

Pemohon yang berjaya dan ada mengemukakan maklumat akaun bank ketika permohonan, pembayaran akan dikreditkan ke akaun bank yang didaftarkan.

Manakala bagi pemohon yang tiada akaun bank, pembayaran adalah secara pemberian baucar melalui majlis yang akan diadakan oleh SUK / SDO.

Buat semakan BRIM sekarang untuk lihat keputusan permohonan anda lulus atau tidak. Guna aplikasi Android dan IOS untuk semakan lebih mudah. Download aplikasi BRIM

2018-02-25T05:50:02+00:00 February 20th, 2018|Categories: BR1M|22 Comments

22 Comments

  1. Rare February 26, 2018 at 11:44 am - Reply

    Tiada pun masuk cakp 26hb . Smpai sekrang tiada masuk tidk boleh di percaya

  2. Mohd nasrief February 26, 2018 at 2:05 pm - Reply

    Try it now

  3. Mohd nasrief February 26, 2018 at 2:07 pm - Reply

    On pembayaran fasa 1

  4. Mohd nasrief February 26, 2018 at 2:12 pm - Reply

    Kemas kini

  5. Natasha nadia February 26, 2018 at 2:59 pm - Reply

    Di lulus ke..??

  6. Muhamad Hazan B Hasan February 26, 2018 at 4:39 pm - Reply

    Maybank dh msok ke blom? Status llus tp mklumat byor dlm proses la plak.

  7. Mohd nasrief February 26, 2018 at 5:48 pm - Reply

    Blum lgi ni

  8. Mohd nasrief February 26, 2018 at 5:49 pm - Reply

    Kemas kini fasa 1

  9. tyra February 26, 2018 at 6:50 pm - Reply

    Anyone using cimb? I still don’t get it.. Ermmm

  10. Natasha nadia February 26, 2018 at 10:24 pm - Reply

    CimB bile masuk

  11. Mr.h February 27, 2018 at 2:31 am - Reply

    Dh lulus,dh di hantar data kat bank 19/februari lg…cakap duit masuk acc 26/februari…tp xde pom….temberang je lebih!!!

  12. hairina helmi February 27, 2018 at 3:18 am - Reply

    pembyaran msih dlm proses lgla

  13. mikael el February 27, 2018 at 11:50 am - Reply

    kemarin berita dalam tv,media umun br1m dah dimasukkan pada tarikh tersebt tpi sehingga kini masih rmai belum trim duit dan bayaran masih dlm proses…

  14. manja lee February 28, 2018 at 6:53 am - Reply

    BSN – BUJANG – LULU’S

    Namun dukacita pada 26hb – 28b feb 2018.msih TDK ada pun dlm akaun. Dah lah tgal jauhjauh Dr bndar menyusahkan rakyat betul.haraplah menangkan hati rakyat bru menang undi.

  15. KL February 28, 2018 at 10:51 am - Reply

    Sudah 28 Feb , belum dapat lagi

  16. liz March 1, 2018 at 7:57 pm - Reply

    Betul tu… Bila masa brim boleh dpt nie…

  17. rayyen March 2, 2018 at 12:17 am - Reply

    acc cimb dh masuk kew belum…

  18. Alan Bong Sing Poh March 2, 2018 at 12:28 pm - Reply

    Can help me check my BR1M money out already?

  19. eija March 2, 2018 at 2:15 pm - Reply

    ceq lulus ka dak tak tau…

  20. Muhamad azam bin mohd arifin March 3, 2018 at 1:11 pm - Reply

    Bila saya boleh terima duit brim 2018 ni.. Skrg ni dh 3/3/18 ckp 28/2/18 brim sdh transfer msuk.. Tolong bgi info pda sy tntang brim skit bleh…

  21. yg kcwa March 4, 2018 at 5:10 pm - Reply

    kerajaan x ada duit dah

  22. Asnizan bin janjam March 4, 2018 at 6:23 pm - Reply

    Sblum ni aku dpat je brim fasa 1.tapi tahun ni nampa smpai skg aku masih dlam proses…status ak masih sama mcm tahun lpas…duit pun x masuk lg status dalam proses….bagi la kawapan yg bertanggung jawab?????

Leave A Comment